torstai 9. joulukuuta 2010

Music on, world off

Iltoja !

Mulle tuli tarve tehdä kunnon tekstipostaus, jossa kerron itselleni tärkeästä asiasta, eli musiikista.

Mulle musiikki on ollu tosi pitkään tärkee osa arkea. Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan (pop, rock, iskelmä, hoppi etc.), ja varsinki biisien sanotukset on mulle tapa ilmaista itteäni, ja kertoa asioita.

Viimeaikoina mukaan on tullu myös soittaminen, joka on mulle oiva tapa ilmaista itseäni, ja taiteen lajia, jota rakastan.

Siinä vaiheessa, ko saan esim. iPodin napit korville, pystyn hetkeks heittämään arjen nurkkaan, ja keskityn musiikkiin: siihen mitä se kertoo säveltäjästä ja sanoittajasta, ja mitä kyseisellä biisillä vois olla just mulle sanottavaa.
Samoin kun saan basson kouraan, ja nuotit nenän eteen, niin alan pohtimaan, miten saisin biisin kuulostamaan mahdollisimman hyvältä, ja että siinä kuuluisi edes hiukan mun oma soundi.

Arvostan kaikkia musiikintekijöitä, niin aloittelevia, kuin kuuluisuuksiakin, sanoittajia, säveltäjiä, tulkitsijoita.

Musiikki on sydämen asia.

Erityisesti haluan tässä postauksessa mainita nyt jo valitettavasti edesmenneen Kari Tapion, ja kiittää häntä vuosien työstä suomalaisen iskelmä-musiikin parissa. Levätköön hän rauhassa.



























kuva täältä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)