torstai 27. syyskuuta 2012

Leipomista pää kainalossa vapaapäivänä

Huomenta !:)

Mun on pakko kertoo, mitä toi otsikko meinaa, koska tää on just niin mun tuuria.
Eilen, istuskelin iltapäivällä koneella, ja vähän ennen neljää tajusin, että #"&%%! mun korvia rupes särkee. Ei muuta kun päivystykseen, jossa lääkäritäti totes mulla vasemmassa korvassa korvakäytävän tulehduksen. Enpä oo muuten ikinä kuullut moisesta. Noh, resepti korvatippoihin ja apteekin kautta kotiin. 
Yö meni hyvin. Aamulla heräsin kasin aikoihin (vapaapäivä, miks mä herään näin aikaisin ?!), lompsin vessaan, ja tajusin, että "#%&!!¤ oikea korva on kipeä. Noooo, soittoa päivystykseen "ONX MUN IHAN PAKKO TULLA SINNE ?!", sain luvan jäädä kotiin, korvakipuineni. Nyt tiputellaan sitten kumpaankin korvaan, ja tiistaina, kun meen töihin, niin täytyy saikkarilla käydä tarkistuttamassa korvat. 
Ei nää korvasairaudet muuten mua veetuttais (isi totes rohkaisevasti: "Sulla on nyt niinko lastentauti", kiitti kovasti), muttakun mulla on tosiaan 11-12 vuotta sitten leikattu jo kitarisat, koska korva(t ?) oli jatkuvasti tulehtunu. Viimeisin tulehdus oli 2011 heinäkuussa.
Noh, ehkä elämä voittaa.



Kunhan tuosta korvajupakasta selvisin, niin rupesin leipomaan. Siis minä, joka en leivo ikinä vapaaehtoisesti mitään. Mutta kun mieli teki muffinsseja, niin mikäs siinä.
Tein ihan perus vaalean muffinssitaikinan jollain googlesta löytyneellä reseptillä, ja päälle mokkapalakuorrute. Puoliin tavallinen kuorrute, ja puoliin (löysäksi jäänyt) murskatuilla marianneilla höystetty kuorrute.
En ole vielä uskaltanut maistaa, mutta aika hyvältä ne näyttävät, vai mitä ?:)




Päivemmällä olis tarkoitus käydä vielä kirpparilla ja mättöruokailemassa parin kaverin kanssa. Hyvää vapaapäivää mulle, ja kivaa päivää kaikille lopuille ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)